Έλεγχος πάνω στο σώμα μιας γυναίκας. Αυτό είναι κάθε σχόλιο- δήθεν καλοπροαίρετο ή μη- πάνω στα κιλά κάθε θηλυκότητας. Δεν οφείλει κανείς να ταιριάζει στα δικά σου στερεότυπα ομορφιάς και σεξουαλικότητάς. Αν δεν μπορέσει αυτή η τόσο απλή φράση να γίνει κομμάτι του τρόπου σκέψης μας, τότε δεν μπορούμε να αποτινάξουμε καμία πατριαρχία.

Η Κέιτ Γουίνσλετ μιλάει για τον συνεχή δημόσιο έλεγχο του σώματός της στις αρχές της καριέρας της, χαρακτηρίζοντας την εμπειρία “φρικτή και τόσο ανησυχητική”. Δυστοπικά επικίνδυνη, συμπληρώνουμε εμείς.

Μετά την πρώτη της οσκαρική υποψηγιότητα, στον Τιτανικό, η Γουινσλέτ θυμάται ένα “αστείο” από την αείμνηστη κωμικό Τζόαν Ρίβερς, η οποία είπε δημόσια ότι το βάρος της ήταν ο λόγος που το πλοίο είχε βυθιστεί. Της έκανε bullying δηλαδή.

https://twitter.com/hashtag/MareOfEastown?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw

Ήταν ένα 20χρόνο κορίτσι με φυσιολογικά κιλά που ένιωθε ότι έπρεπε να υπερασπιστεί τον εαυτό της. “Σχολίαζαν το μέγεθός μου, υπολόγιζαν τι ζύγιζα, τύπωναν την υποτιθέμενη διατροφή στην οποία ήμουν. Ήταν επικριτικό και φρικτό και τόσο ενοχλητικό να διαβάζεις τα περιοδικά και τις εφημερίδες“. Εννοείται ότι παραδέχεται σε συνεντεύξεις της ότι τα συνεχή σχόλια για το σώμα της “έβλαψαν την αυτοπεποίθησή της”. Ένιωσε τον μισογυνισμό από τα πρώτα της βήματα στη βιομηχανία του θεάματος.

https://t.co/MIaaKncdIe

Σήμερα,  45 ετών, η Γουίνσλετ εργάζεται για τα δύο τρίτα της ζωής της, σε ταινίες υπερπαραγωγές του Χόλιγουντ (Τιτανικός, το 1997), ήταν η πρώτη ηθοποιός που έλαβε τέσσερις υποψηφιότητες για Όσκαρ πριν από την ηλικία των 30 ετών, κερδίζοντας ένα για το The Reader, το 2008 ή να κάνει ένα σουρεαλιστικό, υπαρξιακό αριστούργημα (Η Αιώνια Λιακάδα ενός Καθαρού Μυαλού, το 2004), ή να αφιερώσει ένα από τα Baftas της (το 2016, στο Steve Jobs) σε “όλα τα κορίτσια που αμφιβάλλουν για τον εαυτό τους”, ενθυμούμενη την εποχή που ο δάσκαλος σχολικού δράματος της συμβούλευσε να “συμβιβαστεί με ρόλους χοντρών κοριτσιών”.

https://twitter.com/hashtag/KateWinslet?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw

Ο Craig Zobel, σκηνοθέτης του Mare of Easttown, προσφέρθηκε να δείξει την ηθοποιό σε πιο κολακευτικό φως για τις ανάγκες των ερωτικών σκηνών, αλλά άκουσε από την ίδια: «Μην τολμήσεις».

https://twitter.com/OtherJessNelson/status/1397282476037394433?ref_src=twsrc%5Etfw

Η Κέιτ Γουίνσλετ είπε ότι αρνήθηκε την προσφορά του σκηνοθέτη να επεξεργαστεί μια σκηνή σεξ στην οποία φαινόταν η κοιλιά της με δίπλες για την τελευταία της τηλεοπτική σειρά. Η Γουίνσλετ, η οποία υποδύεται την ντετέκτιβ και γιαγιά Mare Sheehan σε μια πόλη της Πενσυλβάνια ήθελε να αποφύγει κάθε περιττό μακιγιάζ και φτιασίδι για το συγκεκριμένο ρόλο.

https://t.co/DUqXwTMxTF

“Παιδιά, ξέρω πόσες ρυτίδες έχω στα μάτια μου, παρακαλώ βάλτε τις όλες πίσω”, δήλωσε η Γουίνσλετ στους New York Times. Η Emmy υποψηφιότητα είναι στο τσεπάκι της Κέιτ που απογυμνωμένη από μακιγιάζ και ντυμένη με πρόχειρα ρούχα είναι εκθαμβωτική υποκριτικά. Και κυριολεκτικά.