Η Κιμ Καρτνάσιαν φωτοσοπάρει την τελευταία καμπάνια των SKIMS (πανάκριβα εσώρουχα που ίδια βρίσκεις σε πανέρια λαϊκής αλλά δεν τα έχει ανεβάσει στο Insta γυναίκα cyborg που έχει κάνει περισσότερες πλαστικές από σκανδαλοθηρικά ειδησάκια). 2022 και η αντίληψη για τα γυναικεία σώματα είναι ακόμη λανθασμένη.

https://twitter.com/tyrabanks?ref_src=twsrc%5Etfw

Η πιο πρόσφατη καμπάνια SKIMS είναι εμφανώς επεξεργασμένη. Οι φωτογραφίες προκάλεσαν θύελλα στο Twitter με τους ανθρώπους να μιλάνε για «αποτυχία του photoshop». Το supermodel Tyra Banks, του οποίου η μέση φαίνεται να έχει αδυνατίσει κραυγαλέα για να δημιουργηθεί το  σχήμα «κλεψύδρας».

https://twitter.com/skims?ref_src=twsrc%5Etfw

Δεν πέσαμε από τα σύννεφα. Δεν είναι η πρώτη φορά που η Kim Kardashian κατηγορείται για φωτοσοπιά, αλλά,  αυτό το περιστατικό για μια καμπάνια που μιλά τη θετικότητα του σώματος και την συμπερίληψη προκάλεσε θυμηδία. Φαίνεται κάπως κακόγουστο να φωτογραφίζεις plus size γυναίκες ρετουσαρισμένες όταν μιλάς για αποδοχή όλων των γυναικείων σωμάτων. Στην καμπάνια μαζί με την Kim και την Tyra συμμετείχαν επίσης τα μοντέλα Candice Swanepoel, Heidi Klum και Alessandra Ambrosio. Όλες οι γυναίκες, εκτός από την Candice, είναι στα 40 τους, ωστόσο φαίνονται αψεγάδιαστες – ούτε ρυτίδα ούτε πόρος φαίνεται. ΤΙ ΦΑΣΗ; Ρομπότ;

Αν δεν αντιληφθούμε οι γυναίκες ότι το ρετουσάριμα είναι μια τοξική συμπεριφορά, δεν θα αλλάξει καμία βιομηχανία της μόδας. Οι καταναλωτές θέλουν να βλέπουν «πραγματικές» γυναίκες στη διαφήμιση. Και με τον όρο «πραγματικές» δεν μιλάμε για ένα συγκεκριμένο σωματότυπο ή μέγεθος σώματος, αλλά για σώματα αυθεντικά χωρίς φωτοσόπ.

 Όλες μα όλες -ανεξαιρέτως- οι γυναίκες έχουν κυτταρίτιδα, ραγάδες, λίπος, ρυτίδες, κηλίδες, πόρους, φακίδες, μελάσματα από την ηλιακή ακτινοβολία. Θέλουμε διαφορετικότητα στις καμπάνιες, με ανθρώπους που βλέπουμε στο δρόμο. Ή στον καθρέπτη. Θα θέλαμε να μοιάζουμε με την Χέλενα Κρίστενσεν στα 53 της. Αλλά, αμφιβάλλουμε αν μοιάζει και η ίδια στις φωτογραφίες της σε καμπάνιες κι εξώφυλλα. Απαιτούμε πλέον να βλέπουμε γυναίκες και άτομα που δεν ταιριάζουν με τα πρότυπα ομορφιάς (τα στερεοτυπικά) της κοινωνίας.

Το ρετούς παρουσιάζει μια στρεβλή οπτική για τη γήρανση και συνεχίζει να συμβάλλει στην αρνητική αυτοεκτίμηση – γιατί καθώς γερνάμε και τα πρόσωπά μας αλλάζουν- αναπόφευκτα- και βλέποντας αυτές τις διαφημίσεις  αναρωτιόμαστε γιατί δεν μοιάζουμε με τα αρυτίδωτα πρόσωπα των μοντέλων μετά τα 40. Οι τρόποι με τους οποίους μπορεί να αλλάξει η εμφάνιση ενός ατόμου μέσω του Photoshop είναι ατελείωτοι, από την επιμήκυνση του λαιμού και των ποδιών μέχρι το κόψιμο των πλευρών, το ανασήκωμα των ζυγωματικών, το γέμισμα των μαλλιών και την αλλαγή του χρώματος του δέρματος.

Δεν είναι ανάγκη επειδή έχουμε ένα καλό κινητό να μεταμορφωθούμε σε Δρ Φρανκενστάιν. Αντί να χρησιμοποιείται για τη βελτίωση της ποιότητας των φωτογραφιών, το Photoshop χρησιμοποιείται για να παραμορφώσει εντελώς το σώμα μιας γυναίκας σε κάτι που δεν είναι. Μερικές φωτογραφίες φτάνουν στο σημείο να μεταμορφώσουν τις γυναίκες σε φιγούρες που είναι αδύνατο να επιτευχθούν στην πραγματικότητα και δεν είναι τίποτα λιγότερο από Barbie. Μας διδάσκουν ότι είναι σκόπιμο να προσπαθούμε να κρύψουμε τα ελαττώματά μας πάση θυσία. Οι άπειρες ώρες στο γυμναστήριο και οι ακραίες δίαιτες δεν μπορούν καν να δημιουργήσουν την εικόνα που κάνουν οι φωτογραφίες με Photoshop. Έχουμε την τάση να θαυμάζουμε αυτές τις εξαιρετικά επεξεργασμένες εικόνες αντί να τις βλέπουμε για αυτό που πραγματικά είναι, fake.

Δεν γίνεται να μην έχετε δει από κοντά άτομα που γνωρίζαμε μόνο ψηφιακά, μέσα από τα σόσιαλ, και να σοκαριστήκατε με τις διαφορές. Μελέτες δείχνουν ότι οι άνθρωποι που συχνά εκτίθενται σε τόσο έντονα επεξεργασμένες φωτογραφίες μόδας πιστεύουν ότι αυτό που βλέπουν είναι ο κανόνας, γεγονός που καθιστά πιο πιθανό να υποφέρουν από διατροφικές διαταραχές όπως η βουλιμία και η ανορεξία.

Δεν χρειάζεται να μοιάζουμε με τα μοντέλα στα εξώφυλλα. Ούτε αυτά μοιάζουν με τα μοντέλα στα εξώφυλλα.