Την ώρα της ζωντανής σύνδεσης μιας εκπομπής, ο ρεπόρτερ και ο παρουσιαστής θα πρέπει να είναι προετοιμασμένοι για όλα. Αυτή είναι μια συνθήκη που τη γνωρίζουν ακόμη και όσοι παρακολουθούν τηλεόραση, οι απλοί ακροατές. Η ψυχραιμία, η ευρηματικότητα, ο άριστος χειρισμός της γλώσσας, η επικοινωνιακή δεινότητα είναι προαπαιτούμενα για τους ανθρώπους που δουλεύουν μπροστά από τις κάμερες. Αυτό γράφει το job description, αυτά είναι τα standards που προσπαθούν να πιάσουν όλοι στην τηλεόραση. Όμως, τι συμβαίνει όταν τα νούμερα τηλεθέασης απαιτούν άλλες πρακτικές; Στην περίπτωση της εκπομπής Live News της Δευτέρας, οι άλλες πρακτικές επικράτησαν. Τι πιο σύνηθες;

Για την ιστορία, ο Νίκος Ευαγγελάτος συνομιλούσε με τη ρεπόρτερ της εκπομπής όταν παρατηρήθηκε κάποια κινητικότητα. Ο Νίκος Ευαγγελάτος ρωτάει τη ρεπόρτερ τι συμβαίνει. Αυτό που συνηθίζεται είναι να κλείνει η σύνδεση μέχρι η ρεπόρτερ να κάνει το ρεπορτάζ και να επανέλθει όταν θα έχει νέες πληροφορίες.

Οι κανόνες όμως είναι για να σπάνε… Τι πραγματικά συνέβη στη συνέχεια; Η ρεπόρτερ, σε απευθείας σύνδεση, πηγαίνει στη μητέρα του 31χρονου Μπάμπη, η οποία έχει ξεσπάσει σε κλάματα, σχεδόν σπαράζει φωνάζοντας «Το παιδί μου». Η ρεπόρτερ καταφέρνει να σπάσει κάθε αρνητικό ρεκόρ ενσυναίσθησης, δεν φεύγει από το σημείο, αλλά ρωτάει αν έχει βρεθεί η σορός. Οι συγγενείς της φωνάζουν να πάρει το μικρόφωνο από το πρόσωπο της μάνας.

Ο Νίκος Ευαγγελάτος σε νέα χαμηλά.

Την επόμενη στιγμή, ο Νίκος Ευαγγελάτος θέλοντας να σπάσει το αρνητικό ρεκόρ της συναδέλφου του δημοσιογράφου, συνεχίζει να ρωτάει από το στούντιο: «Βρέθηκε η σορός;». Πάντα σε απευθείας σύνδεση, οι δημοσιογράφοι επιμένουν να ρωτούν και μόνο όταν ένας συγγενής, με γυρισμένη πλάτη απαντά καταφατικά, τότε μόνο η ρεπόρτερ απομακρύνεται από τη μητέρα. Αν κάποιος ρομαντικός θεωρεί πως η σύνδεση θα διακοπεί επιτέλους, λόγω της κρισιμότητας των στιγμών, τότε θα ένιωθε τη δραματική του πτώση από το ροζ συννεφάκι του.

Όχι μόνο η σύνδεση συνεχίζει, αλλά ο οπερατέρ κάνει ζουμ στο πρόσωπο της αδελφής του 31χρονου. Εκείνη βρίζει τον οπερατέρ και μόνο τότε ο παρουσιαστής της εκπομπής, Νίκος Ευαγγελάτος, θυμάται τη λέξη «σεβασμός». Και τη χρησιμοποιεί, όχι για να διακόψει τη σύνδεση, αλλά για να μην ζουμάρει ο οπερατέρ στους συγγενείς του θύματος. Είπαμε, «σεβασμός», αλλά με το μέτρο. «Σεβασμός» ανάλογα με το μεγέθος του μπινελικιού που θα ακούσουν οι δημοσιογράφοι. Το μπινελίκι έχει εξελιχθεί στη μοναδική πλέον άμυνα των πολιτών απέναντι στην τρομοκρατία της κάμερας που διψά για το ανθρώπινο δράμα.

«Τη δουλειά μας κάνουμε» απαντούν πολλοί δημοσιογράφοι, οι οποίοι δεν κάνουν τη δουλειά τους. Η δουλειά του δημοσιογράφου είναι να μεταδώσει μια είδηση, να πληροφορήσει το κοινό, να περιγράψει τα γεγονότα που συνέβησαν με τον πιο πολιτισμένο τρόπο, σεβόμενοι τους πρωταγωνιστές. Υπάρχει μια λέξη που περιγράφει όλα τα παραπάνω και πολλά ακόμη, που ονομάζεται δεοντολογία. Τι πιο σύνηθες να την ξεχνάνε, όμως;