Πρώτη φορά τον είδα στον κινηματογράφο. Και ήταν ερωτεύσιμος. Ο Σπύρος Μαλταμπές της “Μικράς Αγγλίας” ήταν ένας χαρακτήρας που δεν μπορούσες να πάρεις τα μάτια σου από πάνω του. Τον θυμόσουν. Στο Τελευταίο Σημείωμα ήταν συγκινητικός. Εντελώς διαφορετικός, στοΚαρτ Ποστάλως Τζόζεφ, πάλι μαγνήτιζε τους θεατές. Την πρώτη φορά που τον είδα στο θέατρο, δεν τον αναγνώρισα και τον έψαχνα στο Google. Ήταν στον “Οθέλλο” στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης. Κι ήταν σαγηνευτικός.

Δεν είναι απλά ταλαντούχος. Είναι ένας ηθοποιός που αποφεύγει τόσο να κάνει θόρυβο ενώ θα ήταν τρομερά εύκολο να το κάνει. Κι όπου παίζει, έστω και για λίγο, ως Σέργιος Σεβαστός στις “Άγριες Μέλισσες” πχ, καταφέρνει να εντυπωθεί η ερμηνεία του στο κοινό. Για να καταφέρεις ως ηθοποιός να σε θυμούνται οι θεατές, σημαίνει ότι τους κέρδισες. Κι όχι, η εξωτερική εμφάνιση δεν είναι το διαβατήριο της επιτυχίας. Είναι η σκληρή δουλειά για να αποδώσεις τον ρόλο και να καταφέρεις να ανοίξεις διάλογο με το θεατή. Δεν είναι εύκολο να σε προσέχουν όταν υπάρχουν τόσα σίριαλ και εκατοντάδες θεατρικές παραστάσεις κάθε βράδυ στην Αθήνα. Κι ο Ανδρεάς Κωνσταντίνου δεν κάνει σουξέ, κάνει καριέρα με σεβασμό στην Τέχνη του. Θα το καταλάβετε και από τις απαντήσεις του στη συνέντευξή μας. 

Αν πληκτρολογήσει κανείς το όνομά σας θα αντιληφθεί ότι δίνετε σπάνια συνεντεύξεις. Το αποφεύγετε εσκεμμένα μάλλον κι αναρωτιέμαι γιατί;

Το σπάνια και το συχνά μάλλον παίρνουν άλλη σημασία στο μέτρο του καθενός. Δίνω συνεντεύξεις όταν έχω να πω κάτι για κάποια μου δουλειά, δεν βρίσκω λόγο να δώσω μια συνέντευξη απλά για να το κάνω. Οφείλω όμως να πληροφορήσω ότι έχω δώσει πολλές συνεντεύξεις.

Πόσα πράγματα άλλαξαν στη ζωή σας από την εποχή που εργαζόσασταν και σε παιδικά πάρτι;

Πολλά πράγματα, έχουν περάσει και 20 χρόνια από τότε. Λίγο πολύ, από την εποχή εκείνη, καταπιανόμουν με αυτά που ήθελα. Στο πέρασμα του χρόνου κάποια εγκαταλείφθηκαν, άλλα μετουσιώθηκαν και άλλα βαθύναν. Τα πάρτι πάντως μου λείπουν, δεν ξέρω αν θα είχα την δύναμη να τα κάνω με την συχνότητα και την ένταση που τα έκανα, αλλά αναπολώ τις στιγμές εκείνες.

Μου έχουν πει από το Mega ότι θα μιλάει όλη η Ελλάδα για το Milky Way, εσείς συμφωνείτε; Θέλετε να μας πείτε λίγα πράγματα για το ρόλο του συγκεκριμένου πατέρα;

Είναι μια δουλειά που έγινε με πολύ μεράκι, λεπτομέρεια και ευαισθησία και προσωπικά ανυπομονώ να την δω. Δεν ξέρω καθόλου τι θα κάνει όλη η Ελλάδα με το Milky Way, αυτό θα φανεί, για μένα το αν μιλάει ή όχι όλος ο κόσμος για ένα έργο τέχνης δεν αποτελεί απαραίτητα τεκμήριο καλλιτεχνικής αξίας. Ο ρόλος μου είναι αυτός του Γιώργου, πατέρα της Μαρίας που είναι η κεντρική ηρωίδα. Είναι ένας πρώην εναερίτης ηλεκτρολόγος που είχε ένα σοβαρό ατύχημα το οποίο του άφησε μια μικρή αναπηρία. Τον βλέπουμε να παρακολουθεί τις εξελίξεις της οικογενειακής του ζωής ενώ παράλληλα προσπαθεί να επανατοποθετηθεί στην επαγγελματική και κοινωνική του ζωή.

Η “Αφιέρωση” είναι μια τρομερά ρομαντική παράσταση για την απώλεια μιας αγάπης, θέλετε να μας πείτε λίγα λόγια για το ρόλο σας και τις σκηνοθετικές οδηγίες που σας έδωσε ο Χάρης Φραγκούλης;

Ήταν μια πολύ απαιτητική και δύσκολη παράσταση στην δημιουργία της και είναι μια πολύ απαιτητική και απολαυστική παράσταση στην εκτέλεσή της. Ο Χάρης μας καθοδήγησε σε όλο αυτό με ακρίβεια, επιμονή, πολύ υπομονή και γενναιοδωρία. Η έρευνα και η εργασία της ομάδας προς μια θεατρική γλώσσα συνεχίζεται και βαθαίνει. Αν πρέπει να προσδιορίσω κάπως τον ρόλο μου είναι αυτός του αφηγητή της ιστορίας του Ρίχαρτ, του ήρωα του βιβλίου.

Είναι η ερωτική απογοήτευση το πιο δημιουργικό υλικό για έναν καλλιτέχνη;

Ίσως για κάποιους. Δεν θα έλεγα ποτέ ότι είναι το πιο δημιουργικό υλικό. Σίγουρα όμως κλονίζει συθέμελα τον άνθρωπο και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να αναδεύει τα υλικά της ψυχής του, γεγονός το οποίο πυροδοτεί την ανάγκη έκφρασης και δημιουργίας.

Σας ενοχλεί που διαφημίζονται οι παραστάσεις με βάση τα sold out τους;

Οι παραστάσεις στις οποίες συμμετέχω, πολύ λίγες δλδ, δεν θα ήθελα να διαφημίζονται με βάση τα sold out τους.

Πόσο δύσκολο είναι να βιοπορίζεστε ως επαγγελματίας ηθοποιός στην Ελλάδα του 2023;

Αρκετά δύσκολο. Το πλαίσιο δουλειάς μας ακόμη είναι ασαφές, οι συμφωνίες εύθραυστες, ακόμα πρόβες απλήρωτες. Υπάρχει ανασφάλεια για το μέλλον. Αυτό πάει χέρι με χέρι με το επάγγελμά μας βέβαια, σίγουρα όμως θα πρέπει κάποια πράγματα πια να είναι, και όχι να θεωρούνται, αυτονόητα.

Νιώσατε την αναγνωρισιμότητα μετά την Ευτυχία, τις Άγριες Μέλισσες και τη σειρά Καρτ Ποστάλ; Κι αν ναι, σας τρόμαξε; Είναι αυτός ένας λόγος που απέχετε από τα social media;

Το ένιωσα με τις άγριες μέλισσες. Κατάλαβα την δύναμη που έχει η τηλεόραση. Δεν νομίζω ότι με τρόμαξε, απλώς θεωρώ ότι υπάρχει κάτι που πρέπει να προστατέψεις από όλο αυτό, από την έτσι κι αλλιώς απόλυτη δημοσιοποίησή μας δηλαδή. Για να μπορείς να διατηρήσεις μια προσωπική σχέση με τον εαυτό σου και τα πράγματα, όσο γίνεται.

Έχετε μια συγκεκριμένη στάση ζωής και ως θεατρική ομάδα Kursk, μπορείτε να μου πείτε πώς καταφέρνετε να κάνετε τις παραστάσεις σας mouth to mouth επιτυχία;

Όταν κάτι είναι καλό, αυτό θα μαθευτεί. Αυτό που κάνουμε εμείς είναι να δουλεύουμε σκληρά και με στόχο να μην εφησυχαζόμαστε είτε το κοινό είναι ένα γεμάτο θέατρο είτε παίζουμε για πέντε άτομα. Ετσι κι αλλιώς, το ίδιο το έργο ζητάει κάτι από εμάς προκειμένου να συμβεί. Δεν το αντιλαμβανόμαστε αλλιώς και προσωπικά πιστεύω οτι δεν υπάρχει και άλλος τρόπος, αν θέλεις να κάνεις κάτι ουσιαστικό και βαθύ. Όλα τα παιδιά είναι συντονισμενα με αυτή την λειτουργία και πρώτος από όλους ο Χάρης ο οποίος φροντίζει διαρκώς την παράσταση με κάθε τρόπο.

Έχετε δουλέψει στο θέατρο και στον κινηματογράφο στο εξωτερικό. Ήταν διαφορετικό σε σύγκριση με τον τρόπο που δουλεύουν οι Έλληνες;

Ήταν πάνω κάτω το ίδιο τεχνικά. Πρέπει να πω πως οι Έλληνες τεχνικοί στο σινεμά δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τους ξένους συναδέλφους τους, πολλές φορές μάλιστα είναι πολύ ικανότεροι.

Αν δίνατε μια συμβουλή στο νεότερο εαυτό σας, ποια θα ήταν αυτή;

Θα προσπαθούσα, μάλλον αποτυχημένα, να μην έχω διακεκομμένη σχέση με πράγματα που αγαπώ.

Ποια είναι τα μελλοντικά επαγγελματικά σας σχέδια;

Αυτή τη στιγμή το πράγμα είναι πολύ ανοιχτό, υπάρχουν ενδιαφέρουσες προτάσεις στο σινεμά και την τηλεόραση, θα δείξει πως και εάν θα εξελιχθούν. Έχουμε πει με την ομάδα ότι θα κάνουμε κάτι καινούριο τον ερχόμενο χειμώνα.

Info: Η Αφιέρωση του Μπότο Στράους. Θέατρο ΣΦΕΝΔΟΝΗ, Μακρή 4, Στάση Μετρό Ακρόπολη. Σκηνοθεσία : Χάρης Φραγκούλης. Ηθοποιοί: Μαρία Αρζόγλου, Κατερίνα Γκιβάλου, Μάρω Γκόρτσου, Σοφία Κόκκαλη, Ανδρέας Κοντόπουλος, Ανδρέας Κωνσταντίνου, Κορνήλιος Σελαμσής, Μιχάλης Τιτόπουλος. Εισιτήρια εδώ.

Διαβάστε ακόμη στο Provocateur:

Πήγα.Είδα | “Η Αφιέρωση” είναι η παράσταση για κάθε ραγισμένη καρδιά εκεί έξω

Αχ Ευτυχία, πόσο σε τραγουδήσαμε για να υψώσεις το ανάστημά σου στον κόσμο των ανδρών

Στο μεταξύ, έκανα binge-watching όλα τα επεισόδια της σειράς “Καρτ Ποστάλ” σε ένα βράδυ

Φωτογραφία εξωφύλλου: Νίκος Ζιαγκάκης