Η Ryanair πετσόκοψε το Βρετανικό Μουσείο μετά τις αποκαλύψεις ότι επιφανές στέλεχός του ήταν αρχαιοκάπηλος. H Ryanair αναπαρήγαγε την είδηση από το BBC γράφοντας λακωνικά: «Embracing company culture», δηλαδή… «υιοθετώντας την κουλτούρα της εταιρείας».

Είχε καταγγελθεί από το 2020 το περιστατικό κλοπής αρχαίων κειμηλίων από στέλεχος του Βρετανικού Μουσείου αλλά δεν είχε γίνει τίποτα αποκαλύπτει η Mirror σε δημοσίευμά της. Ο Πίτερ Τζον Χιγκς, 56 ετών, ο οποίος εργάστηκε στο Βρετανικό Μουσείο για 35 χρόνια και είναι ειδικός στο ελληνικό τμήμα, φέρεται να είναι το μέλος του προσωπικού που έβαλε ανεκτίμητα αντικείμενα στο eBay.

Ήταν, μάλιστα, μέλος της ειδικής ομάδας του Βρετανικού Μουσείου για τον εντοπισμό αντικειμένων αρχαιοκαπηλίας, με σκοπό είτε την επιστροφή τους στις χώρες προέλευσής τους, είτε την έκθεσή τους στο Λονδίνο. Σύμφωνα με την Daily Telegraph, ο Χιγκς έπαιρνε για χρόνια αντικείμενα από το Βρετανικό Μουσείο χωρίς να τον αντιληφθεί κανείς και ότι είχε αφαιρέσει από τη συλλογή του μουσείου μη κατηγοριοποιημένα αντικείμενα προκειμένου να τα πουλήσει στο eBay. Αν και λειτουργούσε με ψευδώνυμο στο eBay, μια πύλη στον λογαριασμό του στο Paypal συνδέθηκε με τον λογαριασμό του στο Twitter, στο οποίο χρησιμοποιούσε το πραγματικό του όνομα.

Στην πλειονότητά τους, τα αντικείμενα που χάθηκαν, εκλάπησαν ή καταστράφηκαν ήταν μικρά αντικείμενα τα οποία βρίσκονταν σε αποθήκη. Ανάμεσά τους ήταν χρυσά κοσμήματα και ημιπολύτιμοι λίθοι που χρονολογούνται από τον 15ο αιώνα π.Χ. έως τον 19ο αιώνα μ.Χ. Κανένα από αυτά τα αντικείμενα δεν είχε εκτεθεί πρόσφατα και κρατούνταν κυρίως για ακαδημαϊκούς και ερευνητικούς σκοπούς, σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε το Βρετανικό Μουσείο.

Σε ερώτηση ξένου δημοσιογράφου σχετικά με την απώλεια, κλοπή και φθορά αντικειμένων από τις Συλλογές του Βρετανικού Μουσείου, η Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη δήλωσε: «Είναι εξαιρετικά λυπηρό και ιδιαίτερα σοβαρό το γεγονός, που πρόσφατα γνωστοποίησε το Βρετανικό Μουσείο. Το Υπουργείο Πολιτισμού παρακολουθεί με πολύ μεγάλη προσοχή την εξέλιξη του θέματος».

Η Ryanair τα είπε καλύτερα.