Συμβαίνει και στους καλύτερους. Σε ποιον δεν έχει τύχει να φύγει από το σπίτι του χωρίς φορτιστή κινητού και να ψάχνει σε όλο το γραφείο, αυτόν τον ένα συνάδελφο που πάντα έχει μαζί του; Γιατί να μη συμβεί δηλαδή και στον ΟΣΥ; Διότι, ναι, τα 140 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία έφτασαν στην Αθήνα πριν κάτι μήνες, αλλά χωρίς φορτιστές για να τσουλήσουν στους υπέροχους (και χωρίς λακκούβες) δρόμους της πρωτεύουσας. 

Για την ακρίβεια, υπάρχουν περίπου 10 φορτιστές, που καταλαβαίνετε πως δεν είναι αρκετοί για να φορτιστούν και τα 140, αλλά μόνο τα 46. Επομένως, τα υπόλοιπα θα παραμείνουν ακινητοποιημένα, μέχρις ότου φιλοτιμηθούμε να αποκτήσουμε τους συνολικά 70 φορτιστές που χρειάζονται. Αυτό πιθανόν να συμβεί και μετά το καλοκαίρι, οπότε καλό χειμώνα θα πούμε.

Θα αφήσουμε για λίγο τη μιζέρια, βέβαια, και θα πούμε αρχικά πως το πρώτο δρομολόγιο των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων συνέβη και προφανώς ποδαρικό έκανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας. Όπως διαβάζουμε στο 4troxoi, η ταξιδιάρικη βόλτα που έκανε ήταν στο δρομολόγιο της γραμμής 909 (Άγιος Βασίλειος – Αγία Σοφία – Κρατικό Νίκαιας, ευρύτερη περιοχή Πειραιά). Ελπίζουμε να το απόλαυσε, το οδικό δίκτυο σε αυτές τις περιοχές θέλει την υπομονή του. 

Ωστόσο, παραμένει το ερώτημα: Που είναι οι υπόλοιποι φορτιστές; Με βάση το ρεπορτάζ που πραγματοποίησε η Καθημερινή, υπάρχει εξήγηση. Και η εξήγηση αυτή είναι η «καθυστέρηση», όπως συμβαίνει σε τόσα και τόσα πράγματα στην Ελλάδα. Όπως διαβάζουμε, λοιπόν, η υλοποίηση του έργου της εγκατάστασης του εξοπλισμού στα τέσσερα αμαξοστάσια των ΟΣΥ καθυστέρησε, γιατί εντοπίστηκαν «ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στην ελεγχθείσα διαγωνιστική διαδικασία». Υπάρχουν δηλαδή προβληματικά σημεία στους όρους του διαγωνισμού των ΟΣΥ.

Προφανώς η καθυστέρηση στην έναρξη των διαγωνισμών για την εγκατάσταση των φορτιστών αποτελεί έναν παράγοντα, αλλά σημαντικό ρόλο έπαιξε και η καθυστέρηση που προήλθε από το Ελεγκτικό Συνέδριο σχετικά με την υπογραφή της σχετικής σύμβασης.

Τέλος πάντων, προς το παρόν θα αρκεστούμε στα 46 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, τα οποία σίγουρα φέρνουν και έναν άλλο αέρα, αναβαθμίζοντας επιτέλους τα οχήματα, που τα περισσότερα πρέπει κανονικά να αποσυρθούν.