Aβάσιμες κραυγές. Έτσι χαρακτήριζε τις προειδοποιήσεις των ειδικών για την ασφάλεια του υποβρυχίου Titan και έτσι μπήκε στο πλωτό φέρετρό του γεμάτος παράλογες ψευδαισθήσεις μεγαλείου. Οι προειδοποιήσεις για την ασφάλεια του υποβρυχίου Titan της OceanGate από κορυφαίο ειδικό στην εξερεύνηση βαθέων υδάτων απορρίφθηκαν επανειλημμένα από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας. Τα email που είδαν το φως της δημοσιότητας αποδεικνύουν ότι όχι απλά γνώριζε τους πιθανούς κινδύνους αλλά ότι εσκεμμένα τους αγνοούσε.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της OceanGate επανειλημμένα απέρριψε τις ανησυχίες για την ασφάλεια του καταδικασμένου υποβρύχιου Titan, σύμφωνα με ανταλλαγές email που ανακαλύφθηκαν από το BBC. Ο Rob McCallum είπε στον CEO της OceanGate, Stockton Rush, ότι πιθανώς έθετε σε κίνδυνο τους πελάτες του και τον προέτρεψε να σταματήσει να χρησιμοποιεί το sub μέχρι να πιστοποιηθεί από μια ανεξάρτητη υπηρεσία. Ο Ρας απάντησε πως ήταν «κουρασμένος από τους παίκτες της βιομηχανίας που προσπαθούσαν να σταματήσουν την καινοτομία». Η ανταλλαγή μηνυμάτων μάλιστα έφτασε στο σημείο κατά το οποίο οι δικηγόροι απείλησαν πως θα κινηθούν νομικά κατά του κυρίου Μακάλουμ, η τεταμένη ανταλλαγή έληξε μετά την απειλή αυτή.

“Νομίζω πως θέτετε τον εαυτό σας και τους πελάτες σας σε κίνδυνο”, είχε γράψει σε mail του με αποδέκτη τον CEO της OceanGate τον Μάρτιο του 2018. “Στην κούρσα σας για τον Τιτανικό αντικατοπτρίζετε τη γνωστή φράση που ειπώθηκε για το πλοίο: “Είναι αβύθιστο”.

Στα μηνύματα, ο κ. Ρας, ο οποίος ήταν μεταξύ των πέντε επιβατών που έχασαν τη ζωή τους όταν συνέβη μια «καταστροφική έκρηξη» την Κυριακή, εκφράζει την απογοήτευσή του για την κριτική για τα μέτρα ασφαλείας του υποβρυχίου του. “Έχουμε ακούσει πολύ συχνά τις αβάσιμες κραυγές “θα σκοτώσεις κάποιον”, έγραψε. “Το εκλαμβάνω ως σοβαρή προσωπική προσβολή”. Το σκάφος δεν ήταν ποτέ πιστοποιημένο. Δεν θα πρέπει να χρησιμοποιείται για εμπορικές εργασίες βαθιάς κατάδυσης.

“Σας παρακαλώ να δείξετε κάθε προσοχή στις δοκιμές και τις θαλάσσιες δοκιμές σας και να είστε πολύ, πολύ συντηρητικοί», πρόσθεσε. «Όσο κι αν εκτιμώ την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία, δυνητικά θέτετε σε κίνδυνο έναν ολόκληρο κλάδο”. Στην απάντησή του λίγες μέρες αργότερα, ο κ. Rush υπερασπίστηκε την επιχείρησή του και τα διαπιστευτήριά του.

Μιλώντας στο BBC την Παρασκευή, ο κ. McCullam, ο οποίος διευθύνει τη δική του εταιρεία αποστολής στον ωκεανό, είπε: “Η βιομηχανία προσπαθούσε εδώ και αρκετά χρόνια να πείσει τον Stockton Rush να σταματήσει το πρόγραμμά του για δύο λόγους. Αρχικά, οι ίνες άνθρακα δεν είναι αποδεκτό υλικό. Το άλλο είναι ότι αυτό ήταν το μόνο υποβρύχιο στον κόσμο που έκανε εμπορικές εργασίες που δεν ήταν πιστοποιημένο από ανεξάρτητο πρακτορείο”. Το πρόβλημά τους δεν ήταν κάποιο μεμονωμένο ελάττωμα στο σχεδιασμό, αλλά ότι η OceanGate επέλεξε να μην ακολουθήσει την αναγνωρισμένη διαδικασία πιστοποίησης του κλάδου για το σχεδιασμό, την κατασκευή και τη δοκιμή του υποβρυχίου. Η OceanGate πίστευε ότι τα δικά της πρωτόκολλα ασφαλείας ήταν επαρκή. Δεν ήταν.