Η φήμη σπάνια έρχεται στην ποπ κουλτούρα χωρίς μια θυσία. Είναι κατάλοιπο βιβλικό προφανέστατα. Το συναντάμε και στην αρχαία τραγωδία. Πάντα θυσιάζεται μια παρθένα. Ακόμη και στα θρίλερ. Μήπως σκεφτήκατε το ίδιο όταν είδατε την 16χρόνη Νταϊάνα στο επεισόδιο που γνωρίζεται με τον Κάρολο; Όταν είδατε εκείνο το τόσο διάσημο πρόσωπο που κάλλιστα θα μπορούσε να ήταν το πρόσωπο ενός μοντέλου στο επεισόδιο του The Crown και πέρασε όλη της η τραγική ζωή μπροστά από τα μάτια σας (άλλωστε την είχατε ζήσει κάποιοι σε πρωτοσέλιδα εφημερίδων ή στα ντοκιμαντέρ του Netflix και του BBC). Η κοπέλα που κέρδισε τον Πρίγκιπα, το έθνος ολόκληρο, διέλυσε τους Ουίνδσορ και σκοτώθηκε τόσο τραγικά και τόσο νέα.

Ας το παραδεχτούμε, περιμέναμε να είναι η πρωταγωνίστρια του τέταρτου κύκλου της σειράς η αδικοχαμένη Νταϊάνα. Περιμέναμε να δούμε τα σκάνδαλα του γάμου της και την στιγμή του ατυχήματός της. Γιατί είμαστε πλέον εθισμένοι στην κλειδαρότρυπα. Και γιατί ο Πίτερ Μόργκαν θέλει να μιλάμε για τη σειρά που δημιούργησε. Εκείνο που με απασχολεί είναι γιατί λατρεύουμε την ιστορία αυτής της γυναίκας; Τι το αρχετυπικό έχει και μένει τόσα χρόνια στο προσκήνιο; Είναι πουληστερή, τόσο που σκοτώθηκε εξαιτίας αυτής της δημοφιλίας της, επειδή την κυνηγούσαν για μια ακόμη παπαρατσική φωτογραφία της.

Είναι ο συνδυασμός της ακαταμάχητης σεξουαλικότητας σε ένα τόσο αθώο πρόσωπο; Μπαίνει στην ίδια κατηγορία με τη Μέριλιν Μονρόε που είχε αυτό το star quality που δημιουργεί θρύλους και λαϊκή λατρεία;  Είναι μια γυναίκα που αγαπήθηκε μέχρι θανάτου;

Όταν ασχολήθηκε μαζί της ο αγγλικός τύπος ήταν ως ακόμη μια σχέση του Καρόλου, ήταν απλά η Νταϊάνα Σπένσερ. Την αποκαλούσαν “Shy Di” επειδή χαμήλωνε το βλέμμα της και γελούσε νευρικά. Δεν την θεώρησαν τότε ιδιαίτερα ελκυστική. Αλλά μια ημέρα του 1989 ένας φωτογράφος της Evening Standard την φωτογράφισε στο νηπιαγωγείο που δούλευε και εξαιτίας της λιακάδας η φούστα της έγινε διάφανη και η Νταϊάνα έγινε διάσημη για τα μακριά της πόδια και την υπέροχη σιλουέτα της. Ο Πρίγκιπας Κάρολος σχολίασε την φωτογραφία λέγοντας “ήξερα ότι έχεις ωραία πόδια αλλά δεν είχα συνειδητοποιήσει ότι ήταν τόσο συγκλονιστικά”. Πάντα μετράει περισσότερο μια εικόνα τελικά από την πραγματικότητα. Έτσι έγινε πλούσιος ο Σίστρομ που δημιούργησε το Instagram.

Ήταν συγκλονιστικά, ακαταμάχητα, ερωτεύσιμα, πραγματικά αθώα.

Κι έκτοτε τα μίντια και ο λαός έπαθαν ψύχωση με την νέα τους Πριγκίπισσα. Δεν ήταν απλά όμορφη, πολλές ήταν οι όμορφες κοπέλες που έβγαιναν ραντεβού με τον Κάρολο εκείνη την εποχή. Ήταν συγκλονιστικά, ακαταμάχητα, ερωτεύσιμα, πραγματικά αθώα. Κι αυτός ο συνδυασμός συνήθως μαλακώνει και τις πέτρινες καρδιές. Η αθωότητα είναι μια μορφή αγνότητας κι όλοι γνωρίζουμε ότι ριζωμένη πεποίθηση για την ιδανική σύζυγο είναι η εικόνα μιας εξαιρετικά θηλυκής ύπαρξης που αγνοεί την σεξουαλική δύναμη που έχει και είναι εξαιρετικά στοργική με χαμηλωμένο βλέμμα. Είναι η υπάκουη, άπειρη, σεμνή κούκλα που μπορεί να μείνει δύο θέσεις πίσω από τον άντρα μπροστάρη. Δεν πήγε και τόσο καλά για τον Κάρολο αυτό, όπως όλοι είδαμε.

Δεν μπορούσε να μην είναι σέξι, ήταν φυσικό για εκείνη. Όπως το έγραψε καλύτερα από όλους ο Νόρμαν Μέιλερ για τη σύντροφό του Μέριλιν Μονρόε “ήταν ένας γλυκός άγγελος του σεξ”. Και η οικογένεια του Καρόλου, Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ, επέμενε ότι η γυναίκα που θα γινόταν σύζυγος του διαδόχου του θρόνου όφειλε να είναι παρθένα. Ανέγγιχτη. Τώρα, πώς βρήκε το 1980 ο Κάρολος τη μοναδική ανέγγιχτη 19χρόνη αριστοκράτισσα στη Μεγάλη Βρετανία είναι ένα ερώτημα. Ωστόσο ένα κεντρικό στοιχείο του παραμυθιού έπρεπε να είναι εκεί, ακόμη κι ας μην ίσχυε. Μέχρι και καυγάς ξεκίνησε ανάμεσα στην Sunday Mirror και το Παλάτι για την παρθενιά της πολύφερνης νύφης τους. Ήταν απαραίτητο συστατικό για το μύθο της.

Που να φανταζόντουσαν τότε οι Ουίνδσορ πόσο θα χρησιμοποιούσε τον Τύπο εναντίον τους η Βασίλισσα της καρδιάς του έθνους. Από την ημέρα του γάμου της μέχρι σήμερα έχει εκθρονίσει όχι μόνο τον Κάρολο, αλλά τις νύφες της που συγκρίνονται μαζί της και μόνο η Βασίλισσα έχει καταφέρει να την ξεπεράσει σε δημοφιλία, με εξαιρετική δυσκολία. Κανείς δεν είχε το χάρισμα της να συνδέεται με τα πλήθη, τον κόσμο, τους κανονικούς καθημερινούς ανθρώπους όπως η Νταϊάνα.

Οι βιογράφοι της, η Τίνα Μπράουν συγκεκριμένα, γράφουν ότι η αγάπη της για την κάμερα ήταν πραγματικά μια ολέθρια σχέση. Η εικόνα της ήταν ο λόγος που της έφερε δημοφιλία και δύναμη. Είχε ερωτευτεί το είδωλο της μέσα από τους φακούς των φωτογράφων. Αλλά ποτέ δεν επιτρέπουν στο θύμα της θυσίας να ελέγχει την ιστορία του. Έπρεπε πάντα να είναι ευάλωτη κι εύκολη λεία για τους ασυνείδητους, αμοραλιστές άνδρες. Αυτή την ιστορία αγάπησε ο λαός. Κι έτσι παρουσιάστηκε στο “The Crown“. Και πάλι έγινε πρωτοσέλιδο και θέμα των περιοδικών. Ως γυναίκα θύμα. Που η ιστορία κλιμακώνεται με την σφαγή της. Και είναι μια ιστορία που δεν χορταίνουμε να καταναλώνουμε και να αναπαράγουμε. Γιατί είμαστε ακόμη μια πατριαρχική κοινωνία. Που πιστεύει σε παραμύθια. Ακόμη και με κακό τέλος. Μια τέτοια είναι και το δημιούργημα ενός άνδρα, του Πίτερ Μόργκαν, το Στέμμα. Και είναι τόσο ανδροκρατούμενη η οπτική του, που επέλεξε τη σύντροφό του, Τζιλιαν Άντερσον για το ρόλο της Θάτσερ. Αυτά.