Η  προσωπική χρονοκάψουλα ενός Λονδίνου της δεκαετίας του 1980 που μαστίζεται από την πανδημία του AIDS – είναι η καλύτερη σειρά του Ράσελ Τ. Ντέιβις. Κι έχει δημιουργήσει το «Queer as Folk». Και την καλύτερη σειρά του 2019, το Years and Years. Γενικά, όπου βλέπετε στα credits το όνομά του, εγγύηση τηλεοπτικής απόλαυσης.

https://twitter.com/hashtag/La?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw

Ο Ο Ρίτσι είναι κλασικός ήρωας του Ράσελ Τ. Ντέιβις. Γκέι, αλαζόνας και έτοιμος για όλα. Πηγαίνει στο Λονδίνο για να μπορέσει να αναπνεύσει. Να ζήσει και να γλεντήσει. Βρίσκει την παρέα που θα γράψει ιστορία και νοικιάζουν το Ροζ Παλάτι τους. Συγκατοικούν κι αλωνίζουν το Λονδίνο. Κι αυτό σημαίνει ρεαλιστικές σκηνές σεξ. Τα προηγούμενα γκέι δράματα του Ντέιβις ήταν συχνά προκλητικά, ακόμη και για το LGBTQ+ κοινό.

https://twitter.com/hashtag/ItsASin?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw

Αλλά αυτές οι σκηνές υπάρχουν απλά για να μείνεις στην ουσία. Ήταν ντροπή ένας άνδρας να αγαπά έναν άλλο, γαλουχήθηκε από την ομοφοβία που επικρατούσε στον βρετανικό Τύπο και, φυσικά, η κυβέρνηση της Θάτσερ, ενέτεινε την κρίση. Ο Ρίτσι παλεύει να φανερωθεί στην οικογένειά του. Το κάνει μόνο όταν είναι κοντά το τέλος του. Και δεν τον αποδέχονται ακόμη κι όταν ξεψυχά. Μόνος τους. Οι γκέι άντρες πεθαίνουν μόνοι τους σε νοσοκομειακά κρεβάτια, πιστεύοντας ότι τους αξίζει να είναι άρρωστοι και να πεθαίνουν. Ο τίτλος, μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες των Pet Shop Boys, είναι ιδανικός για τη σειρά. Είναι σαφές τι πιστεύει ο δημιουργός της ότι είναι αμαρτία.

https://twitter.com/juderogers/status/1354901185229189127?ref_src=twsrc%5Etfw

Το ερωτηματολόγιο ενός γιατρού στη σειρά ρωτά όχι μόνο αν ο ασθενής κάνει σεξ με άνδρες, αλλά αν κάνει σεξ με ζώα. Ανόητες θεραπείες, που διαδόθηκαν μέσω της παραπληροφόρησης και της απελπισίας, κυμαίνονται από το αηδιαστικό στο επικίνδυνο. Όπως σημείωσε ο Ντέιβις σε πρόσφατη συνέντευξή του, «τα fake news, τα ψευδή γεγονότα και οι θεωρίες συνωμοσίας δεν εφευρέθηκαν το 2020. Ήταν σε έξαρση με το AIDS τη δεκαετία του 1980». Η πανδημία του 2020 μοιάζει με το κλίμα της εποχής που περιγράφεται στη σειρά. Μπορούμε να συμπάσχουμε λίγο περισσότερο με το φόβο, την αβεβαιότητα και τις απαντήσεις ορθολογικές και παράλογες στην εμφάνιση μιας νέας ασθένειας. Σε ένα σημείο, οι γιατροί πιστεύουν ότι θα μπορούσε να είναι ψιττακώση, μια λοίμωξη  που μεταδίδεται στον άνθρωπο από πτηνά.

Οι άνδρες με AIDS φοβούνται μην αποκαλυφθεί κάποιο δερματικό σημάδι εξαιτίας της νόσου και χάσουν τη δουλειά τους. Ο Ντέιβις μετακόμισε στο Λονδίνο από το Μάντσεστερ σε ηλικία 18 ετών το 1981 και είδε πολλούς φίλους κι εραστές να φεύγουν από την ασθένεια. Ωστόσο, το χιούμορ και η ανθρωπίλα βρίσκονται στο επίκεντρο αυτής της υπέροχης σειράς για την ομοφυλοφιλική κοινότητα του Λονδίνου τη δεκαετία του 1980. Είναι πιθανό κάποιοι να παραπονεθούν ότι ο Ντέιβις δεν αντιμετωπίζει το θέμα τόσο ζοφερά όσο του αξίζει. Μερικοί έχουν επικρίνει το πρόγραμμα για την απλότητα, αλλά, ίσως γι ‘αυτό είναι τόσο εύπεπτο, και μπορεί να μιλήσει σε όλες τις γενιές. Και σε ετεροκανονικό κοινό.

Οι πρώτες αναφορές για μια νέα ασθένεια κάνουν το δρόμο τους πέρα από τον Ατλαντικό. Οι σκιές αρχίζουν να συγκεντρώνονται μέχρι το τέλος του πρώτου επεισοδίου, το οποίο είναι κυρίως αφιερωμένο στην καθιέρωση των χαρακτήρων και των σχέσεών τους. Βλέπεις τον 18χρονο Ritchie Tozer να παίρνει το κουτί με τα προφυλακτικά που του έδωσε ο μπαμπάς του για να πάει στο Λονδίνο και, γελώντας, να τα πετάει από το πλοίο. Γιατί ένας γκέι να χρειάζεται προφυλακτικά; Είναι μια οδυνηρή στιγμή που λέει τόσα πολλά για την πανδημία του AIDS που κατέστρεψε μια γενιά ομοφυλοφίλων και bi ανδρών. Αυτούς που στις αρχές της δεκαετίας του ’80 πίστεψαν ότι είχαν βρει τη δική τους σεξουαλική και κοινωνική ελευθερίας. Στις μονόχρωμες πόλεις και κωμοπόλεις της ταμπλόιντ Αγγλίας, το AIDS στοιχειώνει τα αρχέγονα εφηβικά συναισθήματά των γκέι ανδρών για άλλους άνδρες. Ήταν η εποχή του Τμήματος 28, της νομοθεσίας των Τόρις που απαγόρευε κάθε θετική διδασκαλία για τη ζωή των ΛΟΑΤΚΙ+ στα σχολεία. Ο ήσυχος θυμός του “It’s A Sin” έρχεται στη συνενοχή της συντηρητικής κυβέρνησης στην άγνοια και τη σκόπιμη διάκριση που όχι μόνο σκότωσε τόσους πολλούς νέους άνδρες, αλλά έκανε τους θανάτους τους μοναχικούς, επώδυνους και σκληρούς. Είδαν το AIDS ως «τιμωρία» για υποτιθέμενη «ανηθικότητα»

Τα πρώτα λεπτά του “It’s A Sin” παίζουν με την αίσθηση ότι η σκληρή δουλειά της γκέι απελευθέρωσης της δεκαετίας του 1970 είχε αρχίσει να λειτουργεί, ότι μια ομάδα νέων θα μπορούσε να έρθει στο Λονδίνο για να διασκεδάσουν σε γκέι χώρους, να βρουν ο ένας τον άλλον και να βρουν σεξ, διαμερίσματα, θέσεις εργασίας, συνηθισμένες ζωές. Όταν σταματήσεις να κλαις στο τελευταίο επεισόδιο θα αντιληφθείς ότι αυτή η μίνι σειρά είναι μια καθυστερημένη ευκαιρία για την κοινωνία να αναγνωρίσει τη συνενοχή της στην κρίση.

Είναι ένα όμορφο πορτρέτο της φιλίας, ένα μάθημα για το πώς οι οικογένειές μας αγωνίζονται και τελικά καταφέρνουν να μας δεχτούν, διαθέτει μία από τις καλύτερες εξηγήσεις της τοξικής, καταστροφικής δύναμης της ντροπής έξω από το γραφείο ενός θεραπευτή σεξουαλικής συμπεριφοράς. Ξέρω ότι οι περισσότεροι θα λατρέψετε τον χαρακτήρα του Όλι Αλεξάντερ αλλά ο Callum Scott Howells είναι τεράστιο ταλέντο. Κι αυτό είναι το ντεμπούτο του. Και σε αυτό το σίριαλ, κουίρ ηθοποιοί παίζου κουίρ ρόλους. Κι αυτό είναι επανάσταση.