«Κολυμπώντας» στο διαδίκτυο τις τελευταίες μέρες συνειδητοποίησα ότι δεν υπάρχει site, από τα πιο έγκριτα μέχρι τα πιο λαϊκά που κάθε μέρα να μην έχει ανεβάσει ένα και δύο και τρία άρθρα σχετικά με UFO και εξωγήινους. Πολλά από τα οποία έχω αναδημοσιεύσει και στο provocateur. Δεν θα ήταν περίεργο σαν φαινόμενο εφ’ όσον έχει συμβεί πολλές φορές στο παρελθόν. Όμως εκείνες τις φορές τα περισσότερα δημοσιεύματα είχαν εντελώς αδιευκρίνιστη προέλευση, τις περισσότερες φορές με μάρτυρες κάποιες ημίτρελες νοικοκυρές από το Γουαϊόμινγκ που επειδή τους κάηκε η πατάτα στη φριτέζα άρχισαν να βλέπουν οράματα.

Η διαφορά είναι πως τα τελευταία δημοσιεύματα που εμφανίζονται πλέον σχεδόν καθημερινά, έχουν επώνυμους και αξιόπιστους μάρτυρες. Πρώην αστροναύτες, αστρονόμους, επιστήμονες και ακόμα και την ίδια τη NASA. Tυχαίο; Δε νομίζω. Γιατί από τη μικρή μου εμπειρία στα media έχω μάθει ότι όταν κάτι ξεκινάει σαν πλάκα, μετά μεταμορφώνεται σε ταινία ή σίριαλ και καταλήγει σε σοβαρή επιστημονική συζήτηση, έχει μόνο έναν σκοπό. Να εξοικειώσει το κοινό με κάτι που πολλοί ήξεραν ότι συμβαίνει, αλλά μας το έκρυβαν για διάφορους λόγους. Από πολιτικούς και επιχειρηματικούς μέχρι το να μην πάθουμε όλοι ομαδική υστερία. Κάτι σαν το χαμούρεμα πριν το πήδημα της παρθένας. Χουφτώνεις, χουφτώνεις, αρχίζει και το συνηθίζει η παρθένα και περιμένει και την εξέλιξη.

Αυτή τη φορά, τα πράγματα φαίνονται πιο σοβαρά από ποτέ. Με τις δηλώσεις που έγιναν χτες από τον πρώην αστροναύτη και επίσημο διαχειριστή ανάλογων θεμάτων στη NASA, Tσαρλς Μπόλντεν. «Πιστεύουμε ότι υπάρχει ζωή έξω από τη Γη; Θα τολμούσα να πω ότι οι περισσότεροι από τους συνάδελφούς μου θεωρούν αδύνατο να μην υπάρχει μέσα στην απεραντοσύνη ενός χωρίς όρια σύμπαντος.

Για πολλά χρόνια, ο Άρης και διάφοροι άλλοι πλανήτες στο ηλιακό μας σύστημα ήταν το επίκεντρο των ερευνών για την ύπαρξη εξωγήινης ζωής. Για πρώτη φορά όμως αναφέρεται επίσημα το προφανές: Των απεριόριστων ηλιακών συστημάτων πέρα από το δικό μας. «Κάποια στιγμή στο κοντινό μέλλον οι άνθρωποι θα μπορούν να δείξουν ένα αστέρι και να πούνε ότι σε αυτό το ηλιακό σύστημα υπάρχει ένας πλανήτης σαν τη Γη» δήλωσε η Σάρα Σίγκερ, καθηγήτρια πλανητικής επιστήμης και φυσικής στο πανεπιστήμιο της Μασαχουσέτης.

Η έρευνα της NASA «βάζει φωτιά» που υποτίθεται ότι ξεκίνησε πρόσφατα με υπερεξελιγμένα τηλεσκόπια όχι από τη Γη αλλά από διαστημικούς σταθμούς τα οποία μπορούν να προσδιορίσουν αν οι πλανήτες άλλων ηλιακών συστημάτων  διαθέτουν νερό που θεωρείται απαραίτητο για τη δημιουργία ζωής. Ναι, σωστά, τα προηγούμενα χρόνια προσπαθούσαν να ανακαλύψουν πως καταπολεμείται ο δάκος και η μουχρίτσα. Αυτή είναι η ορθολογική απάντηση της NASA. Ποιος μπορεί να αποκλείσει την πιθανότητα ύπαρξης μιας μορφής ζωής, πέρα από τα όρια της ανθρώπινης αντίληψης, που να μη χρειάζεται το νερό; Λέω εγώ κι ας το παρατραβάω, φταίει μάλλον το πολύ σινεμά.

«100 εκατομμύρια πλανήτες στον γαλαξία μας μπορεί να αποδειχθούν ικανοί για να συντηρούν εξωγήινες μορφές ύπαρξης τις οποίες μπορεί να είμαστε ικανοί να ανακαλύψουμε μέσα στα επόμενα 20 χρόνια» δηλώνει συντηρητικά, όπως παραδέχεται η ΝASA και αναπαράγει η Daily Mail. Δηλαδή το μη συντηρητικό μέχρι που φτάνει;

«Aν τελικά ανακαλυφθεί ζωή σε άλλους πλανήτες, προτίθεται η κυβέρνηση των Η.Π.Α. να το κοινοποιήσει;» ρώτησε κάποιος σε μια συνεδρία ερωτήσεων – απαντήσεων μέσω των social media. “Φυσικά ναι. Θα ήταν τόσο απίστευτα συναρπαστικό που θα θέλαμε να το δημοσιεύσουμε όσο πιο γρήγορα γίνεται. Θέλουμε όλοι να μοιραστούνε τον ενθουσιασμό μιας τέτοιας ανακάλυψης» απάντησε η επιστημονική διευθυντής της NASA, Έλεν Στόφαν. Μετά από λίγο αποχώρησε γιατί είχε να κάνει μαλλιά και να φορέσει φόρεμα ντισκομπάλα μήπως εντυπωσιάσει έναν καλεσμένο της από τον πλανήτη Atsoumpalo.